torsdag 15 januari 2009

Kärleksmejlet från försäljaren

Här är "kärleksmejlet" eller dikten som försäljaren ska ha skickat till arbogamamman innan morden.

Jag sitter här, tittar ut genom mitt fönster
sluter mina ögon, ser dig på insidan av ögonlocken.
Jag lägger mig, somnar omedelbart på soffan
drömmer om dig, samma dröm som alltid.
Vaknar snart igen, av ljudet från din röst
hörde dig skrika, det fick inte hända.
Jag sitter här igen, tittar ut genom mitt fönster
tänker på dig, nar ska jag få träffa dig igen.
Jag tar en promenad, syre tänker man klart av
du sitter kvar, får dig ej ur skallen.
Jag vänder leende hemåt, med glada tankar på dig
varm i bröstet, vill ej sluta tänka på dig.
Kommer hem igen, tänker på hur dagen varit
ett frågetecken återstår, vad tycker hon om mig.
Sätter vid fönstret, minns första blicken från dig
redan den dagen, jag kände något speciellt för dig.
Jag vill veta, vad kommer att hända framöver
eller dör alltihop, jag vill dock bara se det underbara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Freida Gummesson hade ett vittne på slutet. Han skulle vittna näst sista dagen, men förhandlingarna drog ut på tiden den dagen, så han skulle vittna dagen efter, eller om det var på måndagen. Men det blev aldrig så av någon konstig anledning. Han behövde aldrig vittna. Det vittnet var ju den kille som hade skrivit det där konstiga kärleksmailet till Emma. Rickard tror jag han hette. Men det mest märkliga i kråksången är nog varför Freida Gummesson skulle låta honom vittna. Vad skulle han vittna om?

Det finns en del att läsa om honom i FUP. Fast det var ändå väldigt konstigt att Freida G. kallat in honom som vittne, för att i sista minut dra tillbaka det?