måndag 23 februari 2009

Osmakligt - på gränsen till olagligt?

Jag funderade länge om jag ska publicera detta inlägg eller inte eftersom jag har försökt hålla mig från större känsloyttringar. Nu publicerar jag detta eftersom jag känner en stor sorg och ilska över dessa människor som uttrycker sådana hatiska åsikter helt öppet.

En ung kvinna har startat en facebookgrupp som heter "Vi som tycker Christine Schurrer ska avrättas" Gruppen växer sakta och har idag 437 medlemmar.

Så här skriver kvinnan i beskrivningen av sin grupp:
Christine Schurrer mördade Max och Saga Jangestig,försökte döda deras mamma,men misslyckades. 2 Små oskyldiga barn,helt försvarslösa,hur i helvete kan man vara så feg och ge sig på 2 barn.Hon visar ingen ånger,psykar mamma Emma i rättsalen,tycker synd om sig själv,hon har ingen rätt att leva,hon ingen rätt att existera,Sverige har ett fuckat rättsystem,Barnmördare,pedofiler ska dömas till döden,vad fan ger henne rätten att döda två små barn,och sedan sitta i fängelse ett par år??? R.I.P Max och Saga. Och alla andra stackars barn i Världen som blir offer för dessa psykfall.......
(Har kopierat orginaltexten direkt från facebook. Verkar inte vara direkt någon högintellektuell person som skrivit denna text)

Här några fler citat från sidan.
"Klart hon ska det när man ger sig på oskyldiga barn. Hon ska sitta sitt straff i Sverige sen avrättas. "
"Jag tror att det är ett misstag att låta henne sitta av tiden i tyskland. In med henne på Hinseberg eller Färingsö, på en vanlig avedning och låt naturen ha sin gång"
"SKÅÅÅL!!!! Jag firade igår iaf,hoppas kärringen ruttnar i helvetet nu:P"
"Gick med i gruppen nu... Tycker det är SÅ skönt att hon även idag blev fälld!!! Vidriga människa. Tycker som ni att hon ska avrättas, men detta efter LÅÅÅÅÅNG o PLÅÅÅGSAM tortyr!!!!"
Jag personligen tycker att dessa personer med sina vidriga uttalanden står allra längst ner i mänsklighetens trappa. Vi lever på 2000-talet och det är rena rama medeltidsfasoner som de önskar tillbaka. Det brottet där lilla Max och Saga bragdes livet är hemskt och oförlåtligt men berättigar det all detta hat?

TVÅ ANDRA FACEBOOKGRUPPER OM CHRISTINE SCHURRER
"Free Christine Schurrer"
"Vi som INTE tycker Christine Schurrer ska avrättas"

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick läsa flera gånger. Trodde inte jag läste rätt! Det här borde polisen titta på. Verkar ju vara en grupp människor i vårat samhälle som är beredda på att mörda? En lista med över 400 mördare! Vad obehagligt. Bara ingen av dem är grannen till mig. Fy fan vicka folk det finns. Spärra in hela bunten. Finns ju en lista, så det blir enkelt för polisen att hämta upp mördarligan.

Anonym sa...

Haru nån koll på va de e för donna

Marian sa...

Jag har anmält denna grupp för brott mot Facebooks användarvillkor.
Denna grupp angriper enligt mig en individ.
Vi får hoppas att gruppen försvinner.

Anonym sa...

Marian

En blänkare till snuten är ju inte helt fel. Dom är kriminella dom här.

Anonym sa...

Det är mer kriminellt att sitta och skriva detaljer om fallet på facebook, och påstå att man arbetar med just detta fallet, då bryter man både mot tystnadsplikten och begår ett grovt tjänstefel. Alla får ha sin åsikt, min personliga åsikt är att hon är skyldig och bör dömas till livstids fängelse. Ska ni anmäla dessa inlägg så passa på att anmäla inläggen som finns på facebook under fria shurrer, användaren som påstår att han jobbar med fallet. Sluta skydda henne, det finns inga bevis för att hon är oskyldig eller skyldig, låt domstolen avgöra detta, lämna familjen ifred, dom lider nog tillräckligt ändå. Att angripa anhöriga och påstå att dom är skyldiga är osmakligt och sjukt.

Anonym sa...

Har nu anmält gruppen till admin och uppmanar alla att göra detsamma. Jag kommer också tipsa polisen.

Anonym sa...

Anonym
Din personliga åsikt är att shurrer är skyldig. I nästa andestag så säger du att det finns inga bevis för att hon är oskyldig eller skyldig.

Du har valt sida och vädjar om att familjen ska lämnas ifred?

Har du ensamrätt på sånt här?

De som tror shurrer är oskyldig, och har val sida, har visst inte samma rättighet. Shurrer har blivit lovligt villebråd. Henne behöver man inte lämna ifred! Och dom som tror på henne blir hotade och förlöjligade. Vad är det som ger gamarna rättighet att syna Shurrer i sömmarna, förnedra och hänga ut henne offenligt?

Glöm aldrig att inga bevis finns!
Så faktiskt så kan du dra åt pepparn med ditt tugg!

Anonym sa...

Det är INTE olagligt att påstå att man jobbar med fallet. Däremot att säga att man ska eller vill döda någon. Debattera dödsstraff kan man dock göra ur en allmän synvinkel.

Anonym sa...

Fulan'
Du förstår dåligt. Min personliga åsikt är att hon är skyldig!!! Det är vad jag tror!!! Sen skrev ´jag att det finns inga bevis på att hon är varken skyldig eller oskyldig, lär dig att läsa innan du kommenterar!!! Löjligt med personer som tviunget ska gå till personangrepp när dom ger sig in i en diskussion, eller kommenterar andras åsikter, nä du Fulan...läs noga in´nan du slänger dumma kommentarer..

Anonym sa...

Anonym
Va skum du är. Din personliga åsikt. Vad var det för fel på min personliga åsikt då? Jag tror hon är oskyldig.Vi är ju iallafall överens om en sak. Det finns inga bevis.

Anonym sa...

Gruppen är lika mordbid som alla äckel som frossar i obduktionsbilderna av Max och Saga. Alla som är med i den mördargruppen är inte bättre än de trögskallar som med leenden kastar ut obduktionsbilderna på Max och Saga eller den person som har mördat Max och Saga. Och Christine är väldigt diskutabel om det kan vara mördaren för det finns inget bevis mot henne, finns inget som kan koppla henne till varken brottsplatsen, brottsoffren eller ens knyta henne till Verktygsgatan.

Sedna kan alla ta sig en funderare på varför styvpappan som så frispråkigt har uttalat sig ofta i media inte visat sin nuna på bild? Han ändrar sin berättelse om vilken rutt han har kört på mordkvällen. Dessutom stämmer inte en del av hans körning med vissa bevis som finns.

Anonym sa...

Du tror väl inte på fullt allvar att styvpappan har dödat barnen och försökt döda mamman?? motiv? försäkringspengar??? ge dig. ni som stödjer denna mörderskan, ni är lika störda som hon är. hon har gjort detta, det var välplanerat med månaders detaljerad planering,ni ifrågasätter familjen, men hennes anteckningar, lögner mm mm mm det förbiser ni...vakna upp,,hon är en mörderska och hon ska låsas in,,skydda våra barn från sådana monster. världen klarar sig utan henne.

Anonym sa...

Anonym

"Inför lagen ska man vara lika, dåre som direktör."

Anonym sa...

Hej Facebookare!

Personligen är jag för dödsstraff, som straff för de värsta av de värsta.

Dock måste jag säga, på vilka klara bevis har schurrer bedömts skyldig till?

Den svenska rättvisan må vara given, men är det rättvisa?

Är hon skyldig? politiska bedömmare?
Liknar inte en rättstat imo, inga biologiska bevis vad jag har fått höra!?
Om det beror på en inkompetent poliskår eller en särskilt kallblodig mördare vet jag inte, men dödsstraff känns aningen överilat för någon som skulle ha frikännts i ett demokratiskt land

Ohh nej, politiska domstolar är inte demokratiskt!

Jag hatar förrestenn mördare och anser de som samhällets fiende, men man måste kunna bevisa detta också, tyvärr är Sverige ungefär i klass med Nord-Korea kontra rättssäkerhet.

Dödsstraff när det finns KLOCKRENA bevis för massmord/tortyrmord/våldtäktsmord osv, det kan jag köpa, men att överilat förespråka dödsstraff för ett värdelöst bevisat dubbelmord, hur vidrigt de än må vara, är bissart.

Justice for all, peace out!

Anonym sa...

Jag håller med er, kollade på FB idag och så detta! De som är med i gruppen är inte bättre än Christinne själv.. och jag tror knappast att Christine skulle gjort detta hemska dåd om hon nu var frisk! Jag tycker avrättning är hemskt, för då tar man även slut på personens lidande, är det inte då bättre att de istället får leva med vad de har gjort?

Nej, skulle aldrig i helvete stödja den gruppen, möjligen om jag skulle gå med och skriva att de har sjunkit lika låga som de som utför dessa dåd iom att de tänker på samma bana.. återstår att se.